Podany adres e-mail nie jest powiązany
z żadnym zapytaniem.
Powiedz jak możemy Ci pomóc

Jakub Sendal Kluczowi.pl

Kraków

Wiadomość została wysłana

Trzymaj rękę na pulsie! Wykonawca
niedługo
powinien się z Tobą
skontaktować.

Wiadomość do:

Czym jest LTV, czyli LifeTime Value klienta, i jak ją zwiększyć?

Autor: Jakub Sendal Kluczowi.pl, publikacja: 2022-04-22

Jednym z największych problemów większości sklepów internetowych są często zbyt duże wydatki na reklamę. Często jest tak, że pozyskanie klienta kosztuje całkiem sporo, przez co zyski ze sprzedaży są małe lub też zerowe. Jednym ze sposobów na zmianę tej sytuacji jest zwiększenie LifeTime Value klienta!

Grafika z napisem: Czym jest LTV i jak je zwiększyć?

Jednak czym właściwie jest LTV?

Jest to po prostu cała wartość pozyskanego klienta na przestrzeni miesięcy bądź lat. Raz pozyskany klient – jeśli będziemy mieć do niego kontakt za pomocą newslettera, czy też mediów społecznościowych – może zakupić produkty w Twoim sklepie po raz kolejny.

Co więcej, ponowna sprzedaż takiemu klientowi jest praktycznie darmowa, ponieważ możemy do niego wysłać odpowiednią (a nawet automatyczną!) sekwencję maili lub też zachęcić go do zakupu poprzez nasze social media. 😉

W ten sposób raz pozyskany klient – nawet jeśli pierwsza sprzedaż nie przyniosła Ci odpowiedniego zysku – zakupi ponownie i znacznie zwiększy Twoje zyski.

Dlatego też bardzo ważne jest to, aby zadbać o całkowitą wartość klienta w czasie i skupić się na tym, aby ją zwiększać!

Jednak jak w skuteczny sposób zwiększyć LTV?

Na samym początku konieczne jest to, aby posiadać kontakt do klienta. Można to zrobić za pomocą newslettera, jeśli masz go w odpowiedni sposób wdrożonego na stronie lub też dzięki mediom społecznościowym, na których Twój klient się znajduje.

Newsletter w tym przypadku jest znacznie lepszy, ponieważ:

  • Wiemy, kiedy klient dokonał zakupu.
  • Możemy spersonalizować otrzymywane przez niego wiadomości.
  • Wiadomości możemy ustawić tak, aby wysyłały się automatycznie za pomocą Autorespondera.

Media społecznościowe też są do tego bardzo dobre, ponieważ odpowiednio prowadzone w łatwy sposób edukują klienta, budują zaufanie oraz możesz na nich promować swoje produkty, czy też informować o nowościach i sprawach bieżących w Twoim sklepie.

Przejdźmy jednak do tematu... 👇

Gdy klient dokona zakupu i wcześniej zapisze się na newsletter albo zaobserwuje Cię na social mediach, to masz do niego po prostu kontakt.

Jest już Twoim klientem, więc ma do Ciebie zaufanie, a dodatkowo po zakupie produktu szybko go sobie zracjonalizuje, czyli wytłumaczy samemu sobie, dlaczego go kupił i dlaczego była to dobra decyzja #psychologia.

Dzięki temu mechanizmowi o wiele łatwiej będzie mu sprzedać kolejne produkty. W tym celu konieczne jest dalsze budowanie zaufania, wzbudzenie pragnienia oraz wskazanie potrzeby, którą rozwiąże zakup kolejnego produktu w Twoim sklepie.

Czyli jest to po prostu dalsza edukacja tego klienta...

Można to zrobić za pomocą mediów społecznościowych, w których część postów przeznaczona jest dla osób, które już dokonały u Ciebie zakupu, ufają Ci i są stricte sprzedażowe.

Drugą opcją jest newsletter, dzięki któremu w łatwy, a nawet automatyczny sposób wyślesz temu klientowi sekwencję maili – na przykład w ciągu miesiąca czy dwóch, które wyedukują go o kolejnych produktach w Twoim sklepie. Po tych dwóch miesiącach wyślesz mu wiadomość: „Kup ten produkt już dzisiaj – masz tutaj na niego 10% rabatu!”.

W ten sposób, za darmo, klient kupuje u Ciebie ponownie, a ty już nie musisz wydawać pieniędzy na jego pozyskanie!

Co więcej, można to robić tak naprawdę w nieskończoność i w przeciągu lat dosprzedawać tej osobie kolejne produkty. Sprawi to, że zamiast wygenerować na danym kliencie 20-30 złotych zysku, w ciągu 2-3 lat generujesz znacznie więcej!

Warto tutaj dodać, że gdy klient Ci ufa i wie, że produkty w Twoim sklepie są wysokiej jakości, to o wiele chętniej i łatwiej zakupi produkty znacznie droższe, na których masz największy zysk.

Jeśli potrzebujesz pomocy w marketingu Twojego sklepu internetowego lub firmy, to skontaktuj się ze mną. Chętnie w tym pomogę! Już teraz możemy umówić się na darmową konsultację.

Sprawdź: Agencje interaktywne blisko Ciebie

Agencja interaktywna - gdzie szukać?

Poniżej przedstawiamy ranking 25 346 Specjalistów Marketingu Internetowego najlepszych w 2024 roku w poszczególnych miastach powiatowych:

Więcej poradników o internetowym marketingu